risig i höstrusket

2011-09-14

hösten har verkligen satt in stöten. den här veckan har jag känt mig som ett vrak, en vålnad. jag stiger upp i tid för att inte sova bort förmiddagarna. plockar här hemma och pysslar med sånt som jag tycker är mysigt. läser tidningar och dricker te. men någon träning har det inte blivit.

på fredag och lördag när jag är ledig ska jag boosta mig själv och köra två ordentliga pass på gymmet. jag måste komma in i den goda rutinen jag haft ett par veckor nu. det är skönt att röra på sig, jag mår så mycket bättre. det är bara svårt att hitta orken när man går och känner sig sådär halvkrasslig.

morgon och eftermiddag tampas jag med halsont. så har det varit i 1,5 vecka nu. jag känner mig snorig och när jag vaknar känns halsen som en rostig motor- då är jag svårstartad. när jag dessutom varit igång en hel dag på jobbet kommer det tillbaka.

jag skulle önska att en förkylning bara kunde bryta ut. då är det oftast över på en vecka eller två. att må så här halvrisigt gör mig bara på dåligt humör. och jag kan långt ifrån prestera allt när det väl gäller på jobbet eller gymmet. suck ! nackdelen med hösten ! förresten, igår när jag cyklade hem från jobbet insåg jag att snart behövs riktigt varma kläder. det är kallt om dagarna nu !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0