åter motionär

2011-05-16

klockan ringde 6. -jag stängde av alarmet och drog täcket över huvudet. jag låg kvar i tio minuter, sen fick jag myror i benen. jag fick på mig mina nya easy tone- skor, helt oanvända, och begav mig ut på en morgonpromenad. i början vart det ganska ovant, men sen gick det av sig själv. dock undrar jag; ska det verkligen bränna i fotsulorna med easy tone- dojjorna ? jag antar att mina fötter inte riktigt vet hur de ska bära sig åt, och att det är ovant med runda sulor. jag är inte helt övertygad än om konceptet håller, men det känns verkligen mer i benen. förhoppningsvis ska mina nya pjuks hjälpa mig till ett fast ass.

snart ska jag diska undan och knata till bussen. det blir jobb 9-19, inte helt fel. imorgon är jag ledig igen och det känns skönt att åter få tillbaka sin tisdag. det ska städas och röjas och sen ska jag träffa kajsa. träning ska prioriteras denna veckan, men jag ska ändå ta det lugnt. jag funderar på att gå morgonpromme hela veckan och följa med fanny på indoor walking på fredag, vila helgen, och sen köra igång på gymmet nästa vecka. jag är inte helt kvitt snor och slem, därför känns det dumt att pressa sig. jag har inte tid att vara sjuk.

från och med idag tänkte jag dessutom köra igång lite sommar- deff. grötfrukost - quinoalunch - ägg/annan proteinmiddag. kolhydrater blir det åtminstone max morgon och lunch. grötfrukost med nötter och äpple fyller verkligen sin funktion, och jag mår bra av det, men att äta pasta till lunch och middag gör mig fett sötsugen på kvällen. helgen har vart ganska brutal med mackor morgon-middag-kväll. nu är det måndag och det är en perfekt dag för lite nya rutiner !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0