this is why women started to wear pants; det gick inte att cykla i långklänning 1600-whatever och det går inte 2011 heller. where is the revolution ?

2011-05-24

jag har fått köpa snygga myskläder, för att det är de enda kläderna jag har på mig förutom märtas uniformen just nu. i min lila och koralliga outfit känner jag mig lustigt nog lite fin. det är den enda egentliga omväxling jag har i veckorna när det bara är jobb annars.

jag passar dock på att försöka klä upp mig lite på tisdagar. använda sådant som annars bara ligger i garderoben. jag försöker att lägga en hel del omtanke och kreativitet bakom det jag klär på mig. jag upptäckte dock att det hela spårade ur idag när jag klädde mig i långklänning. jag skulle nämligen iväg och handla, iväg på cykel ! sjukt genomtänkt.

långklänning kommer nog, i alla fall i min garderob, att bli ett nyckelplagg. jag älskar det redan. det är svalt, och jag som hatar mina ben kan liksom gömma mig därunder och ändå njuta av sommaren barbent. det är dock inte optimalt att bära långklänning av den vidare modellen om man ska ta sig runt på cykel. jag höll dels på att braka omkull utan matvaror på styret, och att ta sig hem var ett jävla projekt, men också inne på willys fick jag in klänningen i hjulen på kundvagnen flera gånger.

fotsidigt är somrigt, men inte alltid så praktiskt- glöm inte det !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0