something new

2011-05-24

jag tampas med mig själv just nu. jag har egentligen så mycket jag vill skriva, men finner varken ro eller tid. idag är min första lediga dag på 7 arbetsdagar, och efter idag väntar sju nya arbetsdagar innan jag återfår vila och ro. jag kämpar på, försöker njuta när det ges tillfälle, men mest är jag trött. trött på mitt jobb, trött på mig själv, trött på att saker och ting aldrig blev sådär som man såg det framför sig. jag känner mig bitvis deppig. det känns som att det är fel årstid för det ?! men att aldrig riktigt kunna varva ner utan att gå med en ständig klump i magen- det kan väl få vem som att sitta på nålar ? det sista jag ville det här året var att bli ett vrak, nu känns det som att jag slagit i botten både en och två gånger. fast jag har aldrig varit en quiter förut, så varför bli det nu ? det är skönt att låta tankar rinna ut i fingrarna, få se det svart på vitt. jag har så mycket jag vill göra, bli bättre på, och om man är medveten om sina fel och brister, är inte det en bra början till förändring ?

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0