fettisdagen

2011-03-08

jag hade ingen aning om att det var fettisdagen idag. folk har ju alla redan krängt semlor i över en månad ?! what's the deal. funderar i och för sig på att bjuda ut rasmus när han kommer från gymmet. bara för att ! det ska finnas ett litet kafé, precis runt hörnet...emriks -något, hade väl kunnat vara mysigt ? så här i solkenet.

bestämde mig för att stanna i sängen hela dagen. bästa beslutet någonsin. det var inte svårare än att 1+1 blir två. jag har varit ledig idag och utan planer. det blev cougar town maraton i sängen från 8.00 till 12. satte därefter fart med att städa. undanplock, damma, torka av, dammsuga och moppa. jag har bästa känslan i kroppen- känslan av ro och avkoppling.

jag har precis avslutat mitt mag-/styrkepass. borde ta den här så kallade "träningen" till en högre nivå, men jag behöver någon och något som driver på mig. jag märker redan resultat och förändring, det mesta i rätt riktning, och det är roligt, men mitt lilla styrkepass känns ändå inte tillräckligt. dock försöker jag alltid att utmana mig själv och köra några mer än jag orkar.

det bästa vore att ha någon att ut och gå med, eller någon att ha flåsandes i nacken på gymmet. det skulle göra mig så sjukt motiverad. är det desperat att lägga ut en kontaktannons ? det skulle hända ännu mer om jag bara la in en högre växel. plötsligt kom jag på hur mycket jag saknar lagsporter. det är lätt att tävla mot sig själv, men man blir minst lika tvungen att tävla mot sina lagkamrater för att hålla uppe laget. i det stora hela är det den gemensamma kraftansträngningen som räknas, men alla vet att alla måste vara bäst och det gör en så sjukt pepp ! innebandy á la korpen anyone ?

behöver dricka vatten- alla sit ups fick mig illamående. mmm, känslan av att ha ansträngt sig. den och blodsmak efter ett konditionspass från helvetet. jag kan inte låta bli att tycka om det. jag saknar verkligen att vara iform.

över och ut,
m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0