5km i city

2011-03-22

jag tycker det är jättesvårt med promenadstråk i malmö om man bor i city som vi. jag är van vid slätten. det finns inget bättre än att promenera mellan rapsfälten, på små landsvägar hemma i vellinge, på sommaren. havet är också ett fantastiskt sällskap, så att ta sig ner på näset och gå vid vattnet är också en favorit. i sådana miljöer behöver jag inte musik i öronen, då räcker det att lyssna till naturen. jag vill helst inte bli störd. jag vill bara känna den friska luften i lungorna, känna dofterna och lyssna till fåglarnas kvitter.

idag valde jag att ta sikte på det vatten som finns här i centrala malmö; kanalen. det låter kanske inte så exotiskt och man blir knappast sugen på att hoppa i, men vatten får mig att varva ner. för att isolera mig från citypulsen pluggade jag in lurarna och maxxade några riktiga högtempo- låtar. det blev härligt. jag lyckades komma ifrån den allra värsta alfaten. jag är riktigt nöjd med mitt val av promenadstråk. egentligen skulle jag vilja ta mig ut till västra hamnen, eller ner på ribban för att gå längs havet, men finns det ett tidsschema är den här sträckan hållbar. jag funderar på att gå upp en timme tidigare varje morgonen och gå den här sträckan innan jobbet. det är faktiskt skönt när man väl kommer ut och den är precis lagom lång; 5km.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0