tjugosex/sju/tvåtusenelva

2011-07-26

jag är mör. det blev nämligen ett pass IW idag med. på fredag kör jag och gucke spinning MEDEL (!!!). oh fy fan ! IW-medel är OKEJ. kanske för att jag gillar det, och för att det är motion för hela kroppen. det handlar lika mycket om andning och hållning som kondition och styrka. dessutom är förbränningen optimal. pulshöjare och med listiga små intervaller för både det ena och det andra. det är sjukt allsidigt. jag tror till och med att jag inom en snar framtid kan flasha med en lättare tvättbräda om denna goda vana gör sig hemmastadd i mitt liv. skönt att jag kommer på detta nu, när badsäsongen snart är slut. fast det är klart, jag och fanny tränar ju till vårruset 2012. fatta så i god form jag lär vara. det ska vara mitt mål. bäst av 100. kan jag klara det ? måste man vara elit, eller kan det funka för en lekman ?

jag och rasmus har hållit oss inne idag trots solsken. jag hade lite smått ångest där ett tag. lyckades få med mig karln ner på möllan i alla fall. vi handlade en påse grönsaker och cyklade efter det några ärenden. han leker med sitt nu. rasmus ärende var nämligen att hämta hem sin ipad. det kanske viktigaste av allt. vi tillbringade ju förmiddagen på ikea. vi är nu gardinägare till 3 av fyra fönster. vi äger dessutom en gigantiskt (jämfört med vårt gamla) brun/svart bord och 6 matchande stolar till. jag är så tillfreds. vår lägenhet är så fin just nu. det känns äntligen som ett hem; vårt hem ! vi har bitvis brörjat byta ut det som är ihopplock från fina föräldrar och så vidare. jag lovar att visa bilder när vi är färdigpillade. inte förrän perfektion uppnås ska ni få se, men vi är på god väg. det vill jag lova !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0