hjärnspöken

2011-07-21

det sägs att man aldrig drömmer samma dröm mer än en gång. jag har i alla fall ett återkommande scenario som gång på gång spelar mitt undermedvetna lustiga spratt.

i verkliga livet letar jag efter frukostskålar. ni vet; små skålar tillräckligt stora för en skål yoghurt eller fil och müsli. vart jag än vänder mig tycks inga riktigt bra. jag vill nämligen att de ska gå ihop med porslinet vi redan har.

i drömmarnas land ser jag mig själv utifrån. jag går omkring och letar efter de perfekta skålarna men hittar ingenting som faller mig i smaken. anitingen så är de för vida, för djupa, för stora eller för små. vid vissa tillfällen tror jag mig ha funnit vad jag letat efter, men så kan det vara detaljer som gör mig tveksam.

det värsta av allt är att det i dessa scenarion dyker upp människor som jag verkligen inte vill träffa. släktingar, vänskaper som gått i stöpet, föredetta flammor och märkliga gestalter som bringar riktigt mycket obehag.

vad betyder det här ? jag vill bara hitta de där jäkla skålarna så att det här otäcka drömmandet kan få ett slut.

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0