torsdag-söndag

2011-01-24

jag har haft, tack vare att min mobil inte ville samarbeta, en helg utan bloggmöjligheter. det har delvis varit skönt, men också lite trist när jag faktiskt har haft sjukt mycket att skriva om.

jag ska göra ett försök att sätta er in i vad som försiggått. nu kör vi !

i torsdags åkte jag med min lilla packning till jobbet. efter jobbet blev det ett depåstopp hos chefen och chefen för att duscha och byta om. flyg plus expresståg till stockholm city vidare till orminge. kvällen slutade med varma mackor. jag sov gott.

vaknade till dukat frukostbord. åt en trevlans, GI-snål frukost. efteråt blev det bil till älvsjö. tillbringade dagen på stockholmsmässan, också kallat vid detta tillfälle, formex -inredningsmässa. överdådiga mässhallar fyllda med sånt som jag vill fylla lyan med matade vi oss igenom. jag upptäckte; *tada* blir jag inte mäklare, vill jag jobba med inredning.

vi varvade fikor och dylikt med att spatsera genom montrarna. min favoritleverantör heter olsen och jensen. romantiskt i gammalt och nytt. jessica berättade vilken hets det är, särskilt hos olsen och jensen. i deras montrar består interiören av antika möbler som säljes på plats. folk står och hänger på låset första mässdagen för att kunna tinga de finaste sakerna. allting hade röda prickar när vi kom dag nummer två. det gjorde inget. jag fick idéer.

årets leverantörer där majoriteten är gamla sådana heter; olsen och jensen, house doctor, lighthouse interiör, affari AB samt ytterliggare en leverantör som jag helt tappat namnet på, men som säljer ljus. jag tror att årets inköp kommer att bli succé. allting är handplockat. härligt ! mässan avslutades precis i sista sekund hos en ny leverantör, precis innan dörrarna skulle slå igen. där hann jag med ett tokigt inköp. dagens avslutade vi i orminge igen med fantastiskt risotto, grishals och rödvin.

det här är min skatt från formex-mässan som kommer om några veckor.
ett hjorthuvud från lighthouse interiör.
kostar i inköp ca 800kr.

helgen forsatte. lördagen tillbringades på stan. gata upp och gata ner. en halvtaskig lunchfika på östermalm med en svettig macka men gott kaffe. jag fyndade en kudde från ferm. köpt på karaktär - stockholm. kostade 799:- fick den för 240:-, 70% tackar man aldrig nej till. efter nkshopping, (jag hittade noll i drivor av rea-plagg) och runtstros skyndade vi till omringe. jag plockade ihop mitt bagage och begav mig mot henriksdal för att våldgästa johanna och leo.

när jag, mer eller mindre kastat in mitt bagage och kastat på mig lite smink tog vi buss och tunnelbana till mariatorget med mål: fira nicks födelsedag. godaste pastan slukades, så också en GIGANTISK marängsviss. vidare till mest, som så småning om blev debaser på medborgarplatsen som jag hastigt bytte mot kungsträdgården. när klockan blivit dryga 2 la mina fötter in veto. mötte upp med johanna och leo igen och vi åkte hem för att sova.

det blev söndagmorgon och johanna ställde till med pannkaksfrukost. jag kände för att stanna en vecka till på detas sköna soffa. iordning gjorde vi oss. jag åkte buss till centralen, expressen till arlanda och med SAS till malmö. hemma igen på lugnagatan hos rasmus innan fyra. iväg igen till fanny och linus för tacomiddag med presenter. det var jag som fick presenter. fantastiska berlockor och en armbandskedja från thomas sabo. BÄSTA födelsedagsveckan på mycket länge. helgen led mot sitt slut och jag och rasmus dog i sängen innan 10.

idag går att sammanfatta med: arg som ett bi, blev glad igen av min fantastiska pojkvän och just nu sitter jag med två jättekassar tvätt som jag tvättat i smyg. sista tvättiden är kl 16-20 i tvättstugan, men nöden har ingen lag !


m.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0