arg som ett bi och 800 spänn fattigare

2011-01-17

vem är inte fattig som en lus i slutet på januari ? jag är rädd att jag får leva på buljong dagarna som är kvar innan löning. idag hände sånt som inte får hända när plånboken tomt står och ekar.

jag köper månadskort för att pendla till jobbet. inget annat lönar sig, -jo, om jag hade cyklat. funderar seriöst på att göra det till sommaren. bli fit och spara pengar.

i alla fall så tycker jag att skånetrafiken tar överpriser när det gäller deras busslinjer. min pendlarsträcka är 30 minuter lång och kostar enkelresa med barnbiljett 25 kr. vuxenpriset ligger, på en höft, runt 46 spänn. jag vägrar betala. gränsen för barnbiljett går vid 19 år. detta året, har jag smugit, fifflat och ljugit, om jag åkt buss och betalat kontant eller med rabattkort. bussresorna med skånetrafiken är inte värda en smärre förmögenhet. inte när bussarna för det mesta är försenade.

idag var en sån dag, jag fuskade ! skånetrafiken om är duktiga på att ta betalt och komma för sent vet så klart hur man gör sina kunder ännu mer missnöjda. jag har bara hört och aldrig fått erfara om kontrollanter på bussar och tåg, men idag, när jag såklart, snålat för att kunna åka fram och tillbaka från jobbet och därför inte betalt fullpris, kommer två jävla G4s-snubbar på bussen och ber samtliga resenärer om giltiga färdbevis. mitt var inte giltigt ! det kostade mig 800 kr.

jag tror att såna äckliga låtsas-poliser kan lukta sig till rädsla. de suger innanmätet ur sina offer bara med blicken och att skriva böter är deras största glädje och belöning. när de sätter sig bredvid en och fyller i summan för böterna då myser de jävlarna säkert i hela kroppen. det syns !

att ljuga för chaufförerna är en enkel match. de är för det mesta bara otrevliga och totalt intelligensbefriade, då vill man inget annat än att ljuga. men när en kontrollant kommer i full karriär, viftandes med häftet med böter, då kan jag inte ljuga. dock äcklas jag av deras bemötande. som om jag inte redan visste att jag var för gammal för barnbiljett. hånfullt ska det ändå påpekas.

jag kommer att skriva en arg insändare till sydsvenskan, mest för att dela med mig om dagens helvete. kanske finns det någon annan där ute som känner som jag. jag hoppas det i alla fall. jag ska uppmana folk att höra av sig till skånetrafiken och ställa krav. jag vet att jag gjorde fel idag. såklart måste det finnas regler och de som inte följer dem ska såklart ställas till svars. det trista är, att min inställning till skånetrafiken kommer aldrig att ändras. jag är beredd att fortsätta åka på halv biljett för att jag tycker att servicen är under all kritik.

det finns inget företag i världen som skulle kunna behandla sina kunder hälften så illa som skånetrafiken behandlar sina. jag har sagt det förr och kommer att fortsätta hoppas på att monopolet för kollektivtrafik försvinner. lite konkurrens skulle fan inte skada. det är nämligen inte okej att systematiskt komma för sent, vara otrevlig och dessutom köra som körkortet vore stulet när priserna dessutom är skyhöga. jag är trött på det här nu !

m.


Kommentarer
Postat av: ...

Det är redan bestämt att andra bussbolag ska få sätta upp sina hållplatser och så i Malmö området. Men det kommer ta lite tid, då de inte får använda sig av skånetrafikens hållplatser utan måste bygga egna.

2011-01-18 @ 10:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0