om en vecka; KÖR VI !

2011-01-07

jag tror sällan på nyårslöfte. för mig är det klyschigt. visst är det bra med en ny början, men jag vet hur jag själv är. det funkar första veckorna, sen tycker inte jag att det är kul längre. därför kan det kvitta om det är nytt år, eller bara ny månad. jag är en periodmänniska. i tre veckor kan jag träna jätteeffetivt och låta bli sötsaker och vara jätteduktig, nästa orkar jag inte bry mig och då bryr jag mig inte heller.

anledningen till varför jag är så trött, misstänker jag är, dålig kost, utebliven motion och tungt fysiskt arbete dagligen. jag äter dåligt och kör därför slut på mig, på jobbet. hade jag ätit bättre hade jag haft energi kvar efter jobbet till träning. träningen hade i sin tur hjälpt mig att dels bygga upp styrka och kondition för att förebygga att jag sliter ut mig på jobbet.

jag behöver göra något radikalt. därför har jag beslutat mig för, att efter semestern, gå med i viktväktarna. fanny ska bli min trogne följeslagare. jag tror att viktväktarna blir en bra start. detta får bli ett litet gräsrots- perspektiv. vad behöver jag för att överleva ? mat. om jag äter rätt kommer jag att må bra, jag kommer att ha energi över till annat. träning.

jag måste vara bäst. gärna på allt. jag vägrar stå i cirkelns mitt, med allas ögon på mig, för att sen få höra att jag misslyckats. jag klarar inte av att vara dålig i sällskap av andra människor. jag är en otroligt målinriktad tävlingsmänniska som hatar att förlora. men mitt problem är att jag är lat. det måste vara allt eller ingenting, -det är först då jag kan ge allt.

detta går ut särskilt till mamma. -jag ska inte banta, bara bli hälsosam och forma min kropp. mitt mål är att jag ska kunna titta mig själv i spegeln och känna mig nöjd. jag hade en period under min tonårstid när allt jag hittade var fel. så är det inte nu. jag är nöjd med det hus jag bor i. jag trivs i min kropp, men det finns saker jag skulle vilja justera. istället för en dallrande brylépudding önskade jag att jag var lite mer fast. hälsosam kost och motion, det ska göra mig ännu finare.

tolka det hur ni vill. kanske är det bara en ursäkt, men först tänker jag ha semester. utebliven ledighet har nog också bidragit till att jag är trött. mentalt trött. därför tänker jag åka iväg, vila och ha kul, njuta av förhoppningsvis lite sol och glittrig snö i vackra alperna. om en vecka kommer jag komma tillbaka som en ny människa med motivation att forma denna kroppen för att möta beach 11. är ni med mig ? fanny har inget val, jag räknar med dig ! du är med mig.

m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag e PÅ! :)

2011-01-08 @ 01:21:38
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0