huvudet ner och fötterna upp

2011-01-07

min kropp verkar ha beslutat sig för att det inte längre finns någon morgondag. hopplöst tycker jag, nu har ju jag semester. så trött, så trött, så trött !

onsdagen var helt brutal. efter ett besök hos svärfar i höllviken, där knäppisen ordnat med grillfest, totaldeckade jag så fort jag kom innan för dörren i hemmet. ännu mer brutalt som mer eller mindre knäckte mig, var att jag vaknade dödskissenödig kvart i sju och inser att jag sovit en hel natt utan att ha tvättat bort smink, eller borstat tänder. jag trodde att jag hade vilat ögonen i en timme för att sen kunna sova en lång nattsömn. tji fick jag.

gårdagen var, trots konstig sömn, lite mindre brutal. jobbet gick lysande från 9-14. jag städade, bakade och fixade och tiden gick fortare än fortast. efter den lilla, knappt existerande lunchrusningen var det som att allting stannade av. segaste eftermiddagstempot jag varit med om. jag gick lite som på nålar, ville mest komma därifrån. antar att jag redan kunde känna semestern i benen. väl efter stängning blev jag upplockad av v och v, för att mellanlanda hemma innan tacopajs- middag i svedala.

kvällens höjdpunkt borde varit tacopajen, men som vanligt var det ella. efter en konstig träff i onsdags, med mest skrik så fort hon såg mig, bestämde jag mig för att inte ge upp. alla har vi dagar där fötter är allt annat än ner och huvudet allt annat än upp. jag tog initiativ till nattning av lilla fröken. damen, som minst sagt är bestämd, hade först svårt att ge upp kontrollen över tunga ögonlock. lite knorr och morr fick jag stå ut med, men sen plötsligt sov lilla dockan i min famn. det fick mitt lilla spaggehjärta att smälta.

jag har alltid trott att barn hatar mig. att jag kan verka så torr och tråkig. att jag liksom sänder ut anti-tycka-om-barn signaler. mest tror jag att det hela beror på osäkerthet. jag har aldrig haft ett litet syskon att passa eller lära av. så nu klappar mitt hjärta i 190 km/h så fort ett litet barn närmar sig. jag är rädd för att göra fel, kanske göra något som barnet inte är van vid, som gör att barnet inte känner sig bekvämt.

med ella har mitt självförtroende vuxit. nu kan vi oftast busa och snacka utan att fröken ser ut som hon ätit en sur citron. hon är så mysig lilla ella ! lilla ella som inte är så liten längre. nio månader har du funnits i våra liv. jag kan ju bara tänka mig hur stolta mamma och pappa är, när jag lilla "ingifta" spagge-agge är stoltast i världen över en sån fin tjej som du. vi tycker så mycket om dig !


Kommentarer
Postat av: Fanny

Naw <3 -Nu kom de en liten tår i mitt öga!



Du e jätteduktig me sur-fisen (fan va äckligt de lät, när de egentligen skulle låta sött! ajja, iaf...) Blir så glad o stolt när du tar henne, busar me henne. nattar (!) henne.

Hon e en bestämd ung dam, fröken Ella. Hon e envis o sällskapssjuk o nyfiken till en miljon (tusen räcker inte!) -Man måste ha tålamod, (ännu mer tålamod,) en minst lika stark vilja o uthållighet delux.

Ibland får jag nästan dåligt samvete när hon e mammig o pappig o inte alls vill.något.

2011-01-08 @ 01:05:19
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: Fanny

forts...

...när vi träffar er/mamma/pappa/linus pappa/mormor o morfar and so on... Man vill ju hon ska va solstråle jämt. Skratta sitt fantastiska skratt, jollra o dansa o bara va allmänt glad. -Tyvärr märkte jag för snart nio månader sen att de inte lls va jag som bestämde sånt längre.. Jag hade -o har- noll makt!

Men som sagt, jag uppskattar mer än du anar att du orkar me att sitta på red fellas i över en timme för att både jag o ella ska lyckas äta upp. Jag uppskattar att du står ut med "jag-fejkar-att-spaggen-misshandlar-mig-fast-jag-egentligen-bara-vill-att-mamma-ska-komma-tillbaka"-skriken så att jag ska kunna prova kläder o jag uppskattar att du ger vårt lilla citron-fejs kärlek, även om hon just ger dig ett -citronfejs- tillbaka! -De vinner man (i detta fallet du) på i längden, för hur mycket "fel" (fast fråga inte mig vad rätt e när de gäller barn -för jag e minst lika ovetande) du gör så kommer Ella älska dig högt alltid. Du kommer garanterat va hennes favoritspagge nummer 1. ALLTID! <3

2011-01-08 @ 01:17:52
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0