dan före chamonix

2011-01-07

jag tvättar. måste snart ner i tvättstugan för att hänga upp första omgången tvätt. idag är det effektivitet som gäller. någon annat existerar inte. jag ska möta upp fanny strax innan 1. då blir det inhandling av det sista på entré.

på checklistan står;

fleecejacka
termovantar
t-shirts
fejk ugg's
eventuellt polotröjor

förhoppningsvis hinns det med en fika också. jag är dödligt sugen på en pineapple passion- smoothie från red fellas.

är det någon som insett att vi åker imorgon ? jag har inte det ! jag kommer ha sjukast resfeber inatt. jag kommer inte få en blund. imorgon kommer jag panikskriva listor, pricka av, dubbelkolla packning och springa som en skållad råtta genom lägenheten i jakt på det sista. sån blir jag alltid. jag har mycket svårt att packa långt innan. tror mig alltid behöva någon, och vill inte bli helt hysteriskt och riva runt i väskan. sparar alltid packningen till kvällen/morgonen innan. resulterar oftast i övervikt. känns onödigt denna gången. ska försöka planera ordentligt.

nu tänker jag i alla fall varva tvätten med att städa lyan. känns lyxigt om vi kan komma en nästa lördag till en lägenhet som är skinande ren. det sista man vill, efter en veckas semester, är att börja städa. julpyntet ska också packas ner igen. nu får det vara nock ! nu är det ett helt år till nästa gång. i höst kommer jag längta, men nu ska det bara bli skönt att bli av med eländet !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0