vem är du ?

2011-02-13

i mitt jobb möter man oändligt mycket människor varje dag. man möter snälla, glada och trevliga människor eller människor som är stressade, arga och ledsna. ibland är det tydligt att det finns generösa eller snåla människor. och vilka som har väldigt mycket tålamod. det finns också människor helt utan förståelse what so ever. ja, jag kan fortsätta i evigheter ! en sak har jag dock insett av alla dessa möten och situationer och det är att det egentligen bara finns två sorters människor. det finns de som är lugna och har förståelde och så finns det den exakta motsatsen; människor som jämt ställer sig själv i första rummet och som ständigt ängnar sig åt en sak, och en sak endast; "jag, jag, jag och jag". det är så roligt att titta ut över skaran människor som samlats i vårt knökiga lilla fik och inse att det i denna saliga röra finns de som bara sitter och hittar fel och en annan hälft som ägnar sig åt just det som livet går ut på; att leva. jag är verkligen fascinerad !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0