tisdags- ledigt

2011-02-01

tisdagar innebär ledighet. det är så härligt ! då finns det tillfälle för allt som man aldrig orkar ta itu med efter jobbet. det är verkligen värdefullt med en ledig dag mitt i veckan.

idag har jag hunnit varva hemma-fix med erica-dejt. efter städning mötte jag upp erica och så knatade vi till åhléns så att jag skulle kunna införskaffa en ny kalender. de rear redan ut 2011 kalendrarna, inte mig emot. min nya, lila, ordning & reda- kalender kostade 169:-, istället för 249:-, taget ! jag fick även tag på en snygg handgjord, brun kruka från portugal att sätta min fina orkidée i.

jag dumpade erica på monki- storgatan, där de langade major rea, för att snabbt kuta hemåt och trycka in några ton tvätt i maskinerna i tvättstugan. så fort maskinerna snurrade skyndade jag för att möta upp erica igen. monki, storgatan är lätt malmös bästa monkibutik och även jag badade bland rea-plaggen. jag blev en spetsbody och svart långklänning rikare för under 200spänn. happy days !

en scones och en latte senare var jag tillbaka i tvättstugan. älsklingen kom och hjälpte mig. dagen har sedan gått åt till att veckohandla, skrubba kakel i badrummet, laga blomkålssoppa och soffhänga. imorgon är jag tillbaka på märtas och det känns helt okej för idag har vart toppen !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0