rocky road

2011-02-11

jag missbedömde mina tillgångar igår. jag blev extremt chokladsugen och bestämde mig för att göra en "nyttigare" variant på rocky road. jag trodde att jag hade mörk blockchoklad men upptäckte att den var ljus. det gick inte riktigt heller att slå bort tanken och låta bli att göra hemmagjort gottis, så jag satte igång att smälta den ljusa chokladen i alla fall.

leila kör i sin rocky road;
2 påsar dumle
2 nävar mini-marshmellows
1 dl pistagenötter
3 dl chashewnötter/ jordnötter
600 g mörk choklad

jag körde i min rocky road;
1 näve torkade aprikoser i bitar
1 näve torkade russin
sötmandel-valnötter-pumpafrön
200 g ljus choklad (fast i fortsättningen tänker jag köra på MÖRK)

smällt chokladen - rör i övriga ingredienser - plasta en form med plastfolie - häll upp och förvara i kyl tills det blivit en "kaka" - ta ut "kakan" och låt den bli mjuk innan den ska skäras upp, det blir mycket snyggare bitar då !

lycka till !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0