morsdag

2011-02-25

det är inte morsdag idag och det är väl egentligen inte morsdag på ett bra tag, men jag skulle ändå vilja viga idag åt alla mammor. mammor är det bästa som finns. pappor har ju såklart också sina goda sidor (höhö), men idag är det mammornas dag i mitt lilla huvud. unga som gamla. jag uppskattar min mamma, även om jag inte alltid är den bästa på att visa det. hon finns där alltid och jag är stolt över henne. hon gör så mycket för mig och min bror, och har alltid gjort, utan att vi riktigt kunnat se det. det tackar jag henne för nu, nu när jag inte bor hos henne och pappa längre. om det verkligen är någonting jag saknar så är det min mammas förmåga att alltid veta saker. hon vet vad som är bäst, och säger det, men har alltid gett utrymme för att man ska få växa på egen hand. ofta har jag inte lyssnat, utan gått mina egna väger, och när man snubblat på mållinjen har hon alltid stått där och tröstat, utan att med pekfingret antyda "vad var det jag sa." hon är så lyhörd min mamma, så omtänksam och generös. en mamma som min mamma, det skulle alla ha ! oavsett hur långt bort i världen jag skulle ge mig av, är bandet med min mamma det som kommer kännas närmst och starkast. jag älskar dig ! och ja, jag älskar dig också pappa !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0