morotsbiffar

2011-02-20

lagade lax till middag i krämig sås med sambal, sweethili och körsbärstomater. rasmus åt ris till. jag avancerade och gjorde morotsbiffar. hur jag än bär mig åt hittar jag inte bilderna som jag gjort ett försök att plocka ner från facebook. orkar nämligen inte koppla i iphonen. i alla fall verkar de vara borta.

vad jag, i alla fall, skulle komma till är att mina morotsbiffar kan vara det bästa hittepå't jag gjort. i alla fall utseendemässigt, -sjukt läckra. dock var de inte mycket för världen i smak. jag måste nog ha annat än ägg och mozzarella i.

rev 4 normalstora morötter fint. blandade med ca 50 g finhackad mozzarella, två ägg, citronsaft, salt och citronpeppar. stekte därefter biffarna i olja tills de blev fina i färgen och fasta i konsistensen. ändå fett värt att prova !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0