jag luktar pestobakad kyckling. vad luktar du ?

2011-02-03

igår låg jag och tittade igenom gamla bilder på facebook. hittade ett album med bilder från balen. för ett stund var det lite deppigt. jag var så himla brun där, och kände mig så fin. rasmus hade precis kommit hem från usa och jag, hade trots ett avskuret finger, ansträngt mig till mitt yttersta för att vara glad och se bra ut. det kändes som att jag lyckades, i alla fall när jag bläddrade igenom bilderna.

jag upptäckte imorse att mitt hår är avslitet på ena sidan framme i pannan, mina händer är alldeles rödflammiga av exem och jag har jättetorra handflator som är dessutom är alldeles fåriga och spruckna. något som jag inte heller längre kan ignorera, det är ständig huvudvärk. ibland önskade jag att jag hade ett jobb där jag kunde vara fin. ett jobb där jag slapp komma hem med skit under naglarna och fett hår som stinker pestobakad kyckling. missförstå mig inte ! jag älskar mitt jobb, men jag önska bara att jag fick vara lite mer glamour ibland. just nu känns det bara som att jag förvandlats till ett sunkigt monster som bara sliter och ser sliten ut.

suck.

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0