fullspäckad tisdag

2011-02-15

hejdade precis mig själv från att ta en riktigt nasty bild på mig själv, poserandes med en äggmacka. 1, om inte jag själv vill se hur jag ser ut när jag äter, då vill väl ingen annan det heller ? två, jag vill ha fler läsare, inte färre.

i alla fall, tisdag idag och ska jag vara ärlig så är detta min absoluta favoritdag på hela veckan. det är min dag, trots att den innebär, för det mesta, tvätt och städ.

just nu sitter jag uppkrupen i soffan med ett glas te. om en liten stund måste jag kuta ner i tvättstugan igen ! som vanligt är jag förbannat produktiv såna här dagar. jag har redan hunnit med att göra egenkomponerad pesto.

superlätt !
1 kruka timjan
1 kruka krusspersilja
1 kruka basilika

50g ? parmesanost
5-6 klyftor vitlök
olivolja tills du tycker att konsistensen är som den ska vara.
jag använde ca 2dl.
pyttelite salt

mixa med stavmixer. enkelt, gott och håller i evigheter...typ.

ikväll är det musikal som står på agendan för. vi är ett härligt gäng tjejer i blandade åldrar (jag mamma, fanny, kim och venessa) som ska se årets musikal som estetarna på heleneholmsgymnasiet producerat. det ska bli så kul. äntligen ska det bli dags att se sötaste karro dansa och sjunga. förväntansfull till max !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0