aldrig riktigt nöjd

2011-02-24

ibland undrar jag om inte självinsikt och självkritisk liksom föds ur varandra. det är lite som; vad kom först ? hönan eller ägget. jag är en fena på att aldrig riktigt bli nöjd med saker och ting jag gör, och andra sidan blir man inte heller så besviken. andra dagar kan jag inte bara förstå att jag är bra och tillräcklig.

delmål det är sannerligen livets tugg. utan möjlighet att sätta eyes on the price, hade jag nog inte varit något större än en fis i universum. livet är fyllt av överraskningar, inte alla utom räckhåll. ibland behöver man bara den där lilla sparken i baken för att våga ta steget.

hemmablind, är det inte samma sak som att trivas lite för bra i sina egna skor ? jag skulle behöva gå i någon annans. jag skulle behöva se mig själv utifrån. då skulle jag få nytt liv- ny energi och ny insikt och genast skulle jag börja veva och skapa. hitta ny vägar och nya mål. det kanske slutar med att jag inte blir helt nöjd, men å andra sidan- det är ju sån jag är. aldrig riktigt nöjd !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0