time flies

2011-08-03

det är redan augusti. jag är inne på min absolut sista semestervecka, och hu vad det går undan nu. det verkar som att jag lyckats pricka in ännu en solvecka och jag klagar verkligen inte. det gör ingenting att det är regn och rusk när jag står på jobbet, för där går det ingen nöd på mig. solsken är mumma för själen, så att kunna vara ute och njuta av vädret gör mig nöjd !

vilken fantastisk sommar jag har haft, hittills. och än är den inte slut ! jag ska njuta in i det sista, dagarna jag har kvar och efter det börjar allvaret igen. hösten kan komma att innebära ett uppbrott. jag vet inte än, men jag lever just nu mitt liv med öppen famn. jag vill komma vidare, inte fastna i det som tycks knaga mig sönder och samman. jag måste få lite förändring. but i'll keep you posted.

vår mini- semester av roadtrips- karaktär went perfect. vi tog en "fyra dagars" uppe i tingsryd, småland. jag älskar det lilla torpet där. jag har varit där från och till, nästan varje år, sen sommaren -90. det är så rofyllt där. det spelar liksom ingen roll att det stundtals känns som tiden står still- det är min oas, mitt paradis, där jag verkligen kan andas ut. det känns fantastiskt att kunna åka dit med sin pojkvän, nära & kära. det känns som att jag aldrig vuxit ifrån det. det finns glädje på nytt att komma dit ! jag hoppas det inte dröjer innan vi åker dit igen. vilken lycka det skulle vara om det hade varit aningen kortare att köra !

m.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0