hej och välkommen (?) hösten

2011-08-12

det går inte att ta fel. hösten har gjort intrång. de senaste veckornas topic tycks varit vädret och nu är jag faktiskt less på allt tjat om en värdelös sommar. istället försöker jag välkomna det som står för dörren. jag är inte redo, men trots regn och att temperaturen gör sin väg neråt, tänker jag, trots allt, försöka ha en positiv inställning till saker och ting.

hösten har förut och kommer, för mig, fortsätta innebära nystart. hösten förkunnar på något sätt om något nytt och friskt. när sommarens virrvarr lagt sig och struktur och ordning tar vid, då är det inte så illa ändå. jag tycker att man känner det i luften. det finns något krispigt i luften som ger energi och uppfriskar. det behövs när sommarens passerat utan att man riktigt hunnit reflektera över vilken dag eller vilken vecka det är.

för mig är hösten ännu ovis. jag håller det öppet. samtidigt som det gör mig panikslagen av skräck, känner jag ändå en trygghet i att kunna gå dit vinden för mig. jag hoppas att hösten kan komma att förändra stort och smått i min vardag, men det krävs en hel del av mig själv. jag vet inte riktigt om jag är redo än. det är kanske inte värt att göra satsningar och gambla men det som faktiskt är en stor trygghet i vardagen. ändå kan jag inte låta bli att skruva på mig, jag kan inte vara kvar för alltid !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0