festivalyra, fyfan !

2011-08-20

malmöfestivalen har kickat igång. jag avskyr malmöfestivalen ! förra året kände vi inte av det så mycket, då vi bodde mindre centralt än nu. i år är jag säker på att vi kommer kunna stå på balkongen och headbang'a till what ever som spelas i folkets park.

många säger festligt med allt folk i stan. jag säger; det stinker mat vart man än ska. bussarna är aldrig i tid. det luktar piss i alla trappuppgångar. folk beter sig äckligt och bokstavligttalat stångar sig fram på gågatorna. jag får panik när det är så mycket folk överallt. det är typ som om människor gått i ide fram till festivalen, men så fort den drar igång uppenbarar sig folk och beter sig som svin.

jag har inte ens bläddrat i programmet. allt är kanske inte helt värdelöst- det brukar nämligen vara en hel del bra artister och gratiskonserter är ju alltid härligt. om jag och rasmus hittar något bland allt som kan passa oss, händer det kanske att vi sticker ner. vi bor ju så pass mitt uppe i allt att det vore en skam att inte ta sig ner på någon konsert.

jag gillar konceptet starkt. jag bara önska att folk kunde uppföra sig, ta hänsyn till andra människor och vara rädd om malmöstad ! det är tur att jag kan traska hem och gömma mig efter varje konsert. jag är ingen festivalmänniska. tänk mig på hultsfred/ roskilde med handspriten i högsta hugg ! höhö -jag skulle aldrig klara av det. nä, bannemej ! jag är ingen typ som sover i ett fuktigt tält som någon klottrat peace på, bor i ett par ray bans, har tältgrannar som vuxenkramas dagarna i enda eller dricker fisljummen öl. så det så !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0