hur vet man ?

2011-04-06

hotel managment på HIM i schweiz ?!

pros: världens bästa hotell/resturang/turism- utbildningar.

cons: svindyr.

hur ska man veta vad man vill bli ? jag har ingen aning. jag vill bli allt eller så känner jag för ingenting alls. idag är det hopplöst. jag blir stressad. snart förväntas det att jag ska ha bestämt mig. jag blir gråtfärdig. det finns så mycket annat jag också vill hinna med. jag känner mig så otillräcklig. om jag bara var bra på någonting. det finns mycket som är kul, men ingenting känns sådär självklart. mest av allt så vill jag inte tänka på det. det är kanske det största bekymret ? men jag blir så uppjagad och inte på något bra sätt alls. jag ser bara hinder. detta suger. varför kan det inte bara slå mig som en blixt från en klar himmel ? jag har alltid trott att det fanns en tanke, att det liksom skulle kännas rätt i magen. ingenting gör ! uppgiven ? åh, nej ? vekar jag ?!

jag ber om ursäkt för mitt utbrott.

m.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Lilla vän!

Välkommen till verkligheten, så känns det för oss alla emellanåt!

Det gäller att hitta en lagom mix av drömmar, realism, nöjen, ekonomi, redighet och galenskap!

Dom som väljer spikrak karriär utstakad från början brukar förr eller senare undra, ifrågasätta och ibland ångra det dom inte provade... inte vågade inte kastade sej in i...

Fortsätt din vingliga färd, var inte rädd för förändringar och håll sinnet öppet så du inte missar ditt "kall" när det korsar din väg!

När allt kommer omkring är det inte målet som är poängen, det är resan dit... även om det kan vara tröttande att vara på ständig resa är det definitivt värt det!

Ta för dej av livets smörgåsbord av möjligheter och låt dej väl smaka!

Kram Åsa (typ Lundborg) ♥

2011-04-06 @ 23:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0