how deep is your trust and believe in yourself ?

2011-04-12

det regnar såklart på min lediga dag. jag som hade tänkt cykla ut till västra hamnen, ta med mig en god bok, sitta och bli solkysst. det får helt enkelt vänta till helgen.

i vanlig ordning tvättas det. jag fattar inte hur det kan vara så, att det varje vecka är ett lika stort berg av tvätt- vi tvättar liksom varje vecka. jag antar att min fobi om att använda kläder två dagar i rad är en bidragande faktor.

jag bestämde mig istället för att uppdatera mitt cv idag. inte för att jag vill byta jobb, utan mer för att det har gått snart ett år sedan jag tog det stora klivet ut i vuxenlivet som heltidsarbetare. jag är inte längre i någon position av oro, saker och ting känns inte längre temporära. livet har börjat för längesen och pågår för fullt. jag gör bara det där lagret med kompetens och erfarenhet tjockare och tjockare för varje dag som går.

framtiden den är idag, utan att jag riktigt kan få en stadigt grepp om den- men det är kanske så det är ? inte ovis och inte oberäknerlig, men svår att få ett handfast tag om ! att fråga sig; vad vill jag, hela tiden, har jag insett är inte den rätta metoden. istället försöker jag se mig i olika situationer. oftas föreställer jag mig hur jag ser ut i olika kläder. det är lättare. just nu är jag mest bekväm i knälång kjol, sofistikerat skuren och urrungad blus och kavaj- med en telefonlur klistrad mot örat och kinden, frenetiskt knappande på en dator.

vem vet, om inte jag själv vet ? om sanningen ska fram är jag nog mest rädd vart allt det här kan föra mig. det finns egentligen inte någonting som kan stoppa mig. jag har en plan, den är inte utstakad, inte 100%-ig, kanske inte ens bra, men den är möjlig- för jag kan bli allt jag någonsin velat och drömt om.

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0