avancerad hushållning tisdagen till ära

2010-11-30

jag hade tandläkartid till 11.50, fick tandhygienisten att undersöka mig under sin lunch för jag missade bussen. jag hade tittat på ankomsttiden och var helt ute och cyklade när jag kom bort till hållplatsen och inser att bussen inte kommer förrän en kvart senare. vad gör man ? man tar upp sin iphone får tag på numret till ftv i vellinge och ringer och meddelar. de säger, kom så fort du kan. jag säger tack tack med hackande tänder.

jag har putsat och fejat på mina tänder, mer än vanligt, varje morgon och varje kväll, i cirka 2 månaders tid. det vill säga använt tandtråd och sköljt med flour. lik förbannat ska mina kindtänder vara av sämsta tänkbara emaljkvalitet att jag måste få de ifyllda med plast. jag har aldrig haft ett hål någonsin, men ändå måste jag gå till tandläkaren fyra gånger om året för att jag har kindtänder som går sönder. jag har hemskt tacksam för frisk tandvård. jag hade vart fattig som en kyrkråtta om jag skulle betalt alla dyra ifyllningar själv. tack så mycket dåliga gener !

nu sitter jag här och gör allt för att tina. det är riktigt kallt idag. efter tandis blev det stanis, själv. tyvärr ! fast jag gillar det med. det är mysigt att gå runt i sin egen takt, lyssna på musik och fundera och föreställa sig hur det man tittar på, kan bli i det egna stället. idag tittade jag efter adventsstjärnor på fot. hittade finfina på cleas ohlsson, köpte två. katten har slagit sönder den ena existerande el-ljusstaken i det här hushållet, så nu har jag tejpat fast stjärnorna i fönsterbrädorna med rasmus medicintejp. i hopp om att det ska få stå kvar.

i eftermiddag/kväll blir det arbete i vellinge med kidsen, därav ingen fanny-, elladejt idag. jag hann helt enkelt inte tvätta, städa, tandläkaren, gå på stan och dessutom åka till svedala. istället blir det nog tacos och idol hos familjen samevall/lundborg på fredag istället. me like.

nu ska jag äta resterna av soppan från igår. min fissoppa, som rasmus säger. den är skadat god, men det kommer han aldrig att förstå, för han har redan bestämt sig !

m.



Kommentarer
Postat av: Fanny

Hälsa Ralle att de e han som e en fis.. -inte soppan :)

Ses på fredag gullefjun <3

2010-11-30 @ 23:50:00
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0