rutinerad och effektiv

2010-11-15

soffan är väldigt skön denna måndagsafton. jag tror att jag sitter ensam här med kanal 5:s pensionärsjävlar och förra veckans kandelaber-inköp tänd, av den enkla anledning att jag kan. jag är ledig imorgon & behöver inte oroa mig för att klockan ringer strax innan sju.

jag har sån himla tur ! imorgon får jag sova cirkus 45, välbehövliga, minuter till innan tvättstugan ska befolkas av mig och ett stycke pojkvän. jag älskar tvättstugor ! jag älskar doften av tvättmedel och känslan av rena kläder. de förra hyresgästerna varnade för avsaknaden av tvättider, men hittills har vi inte fått erfara detta...peppar peppar !

det är så skönt att kunna gå ner i tvättstugan en gång i veckan, ladda två-tre maskiner tvätt á 40 minuter. istället för att stå där med en överfull tvättkorg och känna panikens vågor skölja över en för att man inte fattar hur man ska få tiden att gå ihop. nu kan jag ta tvätten imorgon och hinna med att göra en massa annat också. rutinerad och effektiv bordet jag heta i andranamn.

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0