mental bakfylla

2010-11-22

oj-oj-oj... det känns inte rättvist att vakna bakfull måndagmorgon när det egentligen var i fredags som man var ute och härjade. fast det är klart, det är nog mer en sån där mental bakfylla än någonting annat. bristen på sömn denna helgen har verkligen satt sina spår. helst av allt skulle jag vilja gömma mig i den gigantiska kartongen som står i vårt gästrum. den som min cykel kom förpackad i. där skulle jag få plats & kunna ha det ganska så gemytligt utan att någon hittar mig på ett par timmar.

jobbas ska det i alla fall idag. & ljuset i min tunnel idag är att jag ska jobba över (fan, för att man inte kan lägga till ljudeffekter. vill så gärna att det kommer ett litet ella-skratt här: "hehe-hehe") ja, jag är ironisk när det gäller det där med att jobba över. det kan i alla fall bli riktigt mysigt. för idag ska jag och jessica tjoffa och pynta hela märtas, dricka glögg och lyssna på julmusik. allt för att komma i precis rätt stämning inför det som komma skall med den kanske bästa julen någonsin.

just det. hur kunde jag glömma ? anledningen till varför jag  varit så asocial denna helgen är för att min älskade mamma fyllt 50. hon fyllde hemmet med 45 körsångare i lördags och givetvis skulle det bjudas på bufé som jag och pappa fick göra redo. riktigt roligt hade vi. drev lite med mammas karaktär i årets föreställning. jag & rasmus, broren och hans tjej agerade kabinpersonal på bussen som hämtade kören efter sista föreställningen. det är riktigt roligt att springa i gången & servera champagne, men jag fattar inte hur det bär sig åt när de springer fram och tillbaka i klackar. jag klarade det visserligen, men om sanningen ska fram vaknade jag med träningsvärk igår. pinsamt !

jag som aldrig slarvar mår riktigt illa på min frukost just nu. borde, men kan inte. nu kommer jag bli hungrig klockan 11, men jag har funderat på att göra som skalman; leva efter en mat- & sovklocka. det vill säga hålla hårt på mattider, äta var tredje timme. det behöver inte innebära något ambitiöst. bara äta lite mindre och ta många små snackas bestående av frukt, smoothies eller nötter. mina matvanor är nämligen helt fucked up. frukost runt åtta, ibland fika strax innan 12, lunch någon gång mellan halv 2 och halv fyra och sen äta kvällsmat med rasmus kl 8. någonting måste hända !

m.

Kommentarer
Postat av: johanna

frulle: smoothie, päron och lite mandlar

mellis 1: två ägg

lurre: havregrynsgröt med bär o nötter

mellis två: frukt eller smoothie

middag: stor, gärna varm, proteinrik sallad. no carbs.



bästa bästa bästa, aldrig hungrig. aldrig riktigt sötsugen, bara full av energi 24-7

2010-11-22 @ 12:49:49
URL: http://eastsideinc.blogg.se/
Postat av: lovisa

haah ojdå!

2010-11-22 @ 13:46:41
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Anonym

obs. när jag dricker smoothie till frulle så är det minst, 0.5l

2010-11-22 @ 15:35:36
Postat av: Amanda

Jo men kul i fredags de hade vi och jag kan säga att jag hade lite samma känsla imorse när jag vaknade. Är det möjligt att va bakis så många dagar efter ? :P



Ses snart snygging <3

2010-11-22 @ 17:17:40
URL: http://linaamandakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0