guldfeber

2010-11-08

jag tror att stan lider av guldfeber, men med all rätt. jag får sällan så mycket gåshud som när malmöklacken stämmer in i en och samma hymn. jag fick sitta i soffan & skåda koset utifrån, men det räckte. så mycket glädje, så mycket kärlek, så mycket värme och så mycket passion.

en tanke slog mig igår. fotboll är fantastiskt. drygt 24000 människor på samma ställe & alla sjöng för samma sak. det är ingen som tittar snett, ingen som bråkar och ingen som irriterar sig på någon annan -alla är där för att hylla sina gemensamma hjältar. jag är lite medryckt jag också, trots att det var ett tag sen jag var och tittade på det himmelskblåa laget. fast kärleken till ett fotbollslag, den slocknar nog aldrig !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0