första advent

2010-11-28

första söndagen i advent och även skyltsöndag. jag var på plats på jobbet klocka 11 idag, trött och dann. vi kickade nämligen födelsedagsfest för mamma igår igen med släkt och vänner och det var hur trevligt som helst trots snökaos. ett tag ville jag bara ge upp, men det gick i hamn och jag är stolt över min insats. 45 chokladfondanter serverades utan några större missar.

framdukat på soffbordet står lussekatter och morötter med yoghurt dipp. ljus nummer ett är tänt i min fina ljusstake och jag bara myser. jag har mannen i mitt liv intill i soffan, ett busfrö till katt på golvet -tuggandes på allt inklusive fötter och filip &fredrik som underhållning.

några kraftansträngningar till att adventspynta har inte gjorts. det får ske när jag är ledig. på tisdag kanske ? om jag hinner, jag funderar nämligen på att köpa en jacka efter tandläkaren på tisdag. jag vill ha en blå-fjortis-fjällräven-dunjacka men en sådan vill inte ha mig, för jag har inte lyckats hitta någon på nätet. ja, det återstår att se. en vinterjacka måste införskaffas.

m.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0