vem sa att livet är enkelt ?

2010-05-18

har man höga tankar om sig själv...om man jämför sig med en ferrari ? diskussionen spårade ur ganska bra idag och ja, vi lämnar det !

idag kom jag på hur mycket jag vill åka tillbaka till bangladesh. min plats på jorden är där jag kan få känna mig delaktig...mitt i allt. jag är långt ifrån tillräcklig, men man måste börja någonstans.

jag har också insett hur viktigt det är att vara rädd om det man har. jag hatar att bli påmind om att saker kan ta slut. jag hatar att se människor med så mycket glädje och energi tappa glöden. jag ska aldrig tappa glöden ! lagom är bäst; att tillgodose och att bli tillgodosedd är livet medicin. vart går balansen ? -det är en vetenskap.

livet kommer utan en instruktionsbok, och tur är väl det ? det är inte lätt, men det går. det viktigaste är i alla fall att inte ge upp...no matter what. inte på något, inte på någon. hur fattar man rätt beslut, med hjärnan eller med hjärtat ? går ens egna behov före någon annans ? har man ansvar för andras känslor ?

jag är 20 år, och ibland önska jag att jag var äldre...jag vill vara gammal och erfaren så att jag kan tämja livet vidunderliga frågor. om varje människa är unik, vad är då inte varje relation ? jag förstår inte ibland hur livets mest fantastiska ting; en relation, kan vara det mest komplicerade. våra liv är fulla av dem och trots det finns det alltid frågor att ställa.

jag tror på kärlek och respekt och för det mesta är det ord som bara är lättare att säga än att utfärda. hur gör man då ? vi alla vet vad vi vill, men hur når vi dit ? jag hör av mig om jag kommer på något bra !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0