sunday -sun

2010-05-16

jag älskar att komma hem, när hem inte är mitt hem längre. jag menar...man påminns om hur bra ens barndom varit och att man faktiskt är vuxen. det är också extra mysigt att bli ompysslad. dessutom känns relationen till ens föräldrar mer mogen på något sätt - det finns alltid något att prata om och de slipper mig när jag har PMS.

jag kände mig som ett miffo på bussen när jag kom konkande på min jättebag med illaluktande strumpor och skitta tishor n' stuff. det visade sig vara ganska bekvämt att vara med en otymplig trunk. till att börja med fick jag dörrar upphållna och tillfrågningar om jag behövde hjälp och mamma och pappa mötte upp mig vid bussen.

hemma, alltså hemma där jag inte länge bor, var det full rulle. oskar och sessan galopperade genom mamma och pappas hus och när jag inte tryckt in tvätt i maskinen busade vi på vardagsrumsgolvet i timmar. oskar fann min noppriga men mysiga stickade dröja mycket intressant. den fungerade som substituttutte och han trampade och suttade allt vad han kunde när vi emellen leken vilade oss på mattan. jag tror oskis saknar sin mamma - det gör jag också ibland !

ikväll har jag hantverkat ett regnbågigt armband, and that's pretty much it. jo, jag bakade den sista cocostopp- smeten och sen har vi försökt sprida ut fuktig tvätt i lyan. vi tror att vi har löst mysteriet med det försvunna tvättlåset, så nu får vi bara vänta och se.

imorgon bär det åter ner till höllviken för arbete på märtas. jag längtar redan, bara det inte blir regnigt ute och svettigt inne. jag orkar inte vara helt yr och klibbig. veckan ser ut som sådan att det blir arbete måndag till fredag och sen ligger helgen till vårt förfogande. jag anar att det blir mycket häng och lite annat gjort. nu när jag verkligen gör saker om dagarna är helgerna så väderfulla. långfrukostar, pyajamashäng och så får man gjort sådär lagom mycket annat.

nu ska jag hoppa i duschen...snart. gottigt ? ja !

m.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Saknar dig med! Puss!

2010-05-18 @ 20:57:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0