sånt händer, när det bara inte får hända !

2010-05-10

visst är det så att när man säger att man inte ska glömma något - så gör man det ! det hände mig idag. jag påminde mig själv om att ta min sjal som jag lagt på bänken på busshållplatsen för att jag var varm. jag fick liksom inte bara glömma den. sen somnade jag på bussen, och när jag vaknade med ett ryck och skulle gå av så hade jag plötsligt inte sjalen varken på mig, eller med mig. jag minns inte heller om jag fick den med mig från första början, eller om jag tappat den på bussen. jag gjorde ett tappert försök i att åka ifatt bussen jag nyligen kommit med, men förjäves. det känns aningen nedrigt inte bara för att jag påminde mig själv om att vara uppmärksam utan också för att sjalen har ett stort värde för mig. den är den sista av två som jag köpte i bangladesh och dessutom av pashmina och därför också klassad som en dyrgrip. ylle och siden kostar cirkus 75 spänn i bangladesh, men hemma kan man lägga till en nolla. jag retar mig så. jag har ringt efter brorsan som ska åka förbi hållplatsen i höllviken och sen ska jag ligga på som attan och försöka få tag på någon på skånetrafikens hittegodsavdelning. jag vill ha hem min sjal, baaah !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0