måndag och den 31 maj

2010-05-31

imorgon tar vi ett raskt kliv in i juni, men innan dess; det är den siste maj idag och även min sista dag på praktiken i höllviken. sammanfattningsvis har detta varit det bästa månaden på mycket länge. jag är långt ifrån fullärd, men jag har fått en ganska så klar bild över hur branschen som jag vill jobba i ser ut. jag arbetar med fantastiska människor, träffar fantastiska kunder varje dag och jag får göra det som jag tycker är absolut roligast.

i slutet på den här veckan tar viktoria studenten och jag har antagit uppdraget om att arrangera för buffén. från och med onsdag kommer det vara fokus på att baka och fixa. jag vet inte varför, men jag känner mig för lugn. jag är rädd att jag inte inser omfattningen av det här uppdraget och att tiden inte kommer att räcka till, men det måste den göra. jag känner mig i alla fall oerhört viktig, för utan mig -ingen mat på vickans studentmottagning.

jag måste se till att bli färdig nu, det skulle vara just snyggt om jag kommer försent till sista praktikdagen. om vi hörs av för sällan så kan det bero på att min dator just nu lever sitt eget liv. den ansluter bara till internet när den själv vill. jag gör allt för att behärska mig, men det är svårt. jag har spelat upp scenarion i huvudet där jag kastar ut den genom fönstret och liknande, men innan det sker ska jag be rasmus snällt om han inte kan installera om windows på den. det är min största svaghet tror jag...när teknik som man är beroende av, inte fungerar då kan jag verkligen gå lös. exempelvis, jag har inte kunnat kolla min mejl på flera dagar och det är sånt som jag måste kunna göra, annars känner jag mig stressad.

om det går, så hörs vi senare. nu måste jag chop chop...
ha en trevlig dag,

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0