jag orkar inte vara en bitter svensk

2010-05-30

att sverige missar fotbolls-vm är väl som det är med det. jag tror att jag kommer att sakna det, för det är ändå stämning på något vis. när det gäller eurovision songcontest kan jag ingen annat än att skratta. jag var tvungen att titta på alla bidragen igår för att jag varit så otroligt dåligt uppdaterad angående startfältet och faktiskt, jag vart positivt överraskad. visst bjöds det på show ? 100%-igt !

jag hatar svenskens inställning ibland. bara för att vi röstade fram ett bidrag som var bra, men som jag redan från första stund visste inte skulle gå hem i europa intar vi direkt försvarsställning och ännu värre, skyller ifrån oss. vadå lägg ner skiten ? jag säger; se till att skriv en låt och skaffa fram en artist som kan göra det vettigt istället.

jag orkar egentligen inte engagera mig särskilt i den här soppan, jag tycker bara att tävlingen helt har förlorat sitt syfte. europa ska utse den bästa låten och demokratiskt får alla vara med att rösta, man får inte rösta på sitt eget land - det är rättvist. men vad är grejen med att skicka svenskskrivna låtar och svenska artister till andra länder ? jag tycker: låt varje land skicka ett bidrag som verkligen talar för sitt land, sjung på det landets språk eller engelska och så klart ska artisten komma från det specifika landet. all creed till greklands bidrag för deras insats. det kändes grekiskt på alla sätt och vis !

topptippade tyskland tog hem segern, grattis till dem. det kändes tyskt men huruvida låten var bra, det kan ju alltid diskuteras. i alla fall så vann de och jag tänker inte vara svensk och bitter, utan jag gläds å deras vägnar. sverige borde kanske göra mer som tyskland och finakamma landet efter en talang och inte köra femtioelva deltävlingar med avdankade gamla stofiler som ändå bara floppar. jag vet inte vad ni säger, men melodifestivalen i sverige känns bara mer och mer B för varje år. thank god för att det är ett helt år till nästa gång !

m.


Kommentarer
Postat av: fanny

Håller me dig till 100%... Töntigt är vad de e!! Om sverige skulle gått vidare hade dom ju aldrig tyckt att dom skulle "lägga ner"... nope, som du sa -TÄNK OM! Pernilla Walgren, Carola och var eviga Idol-deltagare -NI kan lägga ner!

2010-05-30 @ 13:39:24
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej Gullet!

Nu har jag äntligen sommarlov och ska förhoppningsvis hinna med att läsa din blogg varje dag igen för det har verkligen varit dåligt med det på sistone. Men var lugn, det är inte bara dig jag har dissat utan allt vad bloggar heter..



Håller med dig om allt du skrivit i detta inlägg och är glad för din skull att din praktik har gått bra!



Ha det bäst kära du <3

2010-06-02 @ 18:00:23
URL: http://hannasegen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0