igårdagens jobb var en höjdare

2010-05-28

jag hjälpte johannes och mattias på en middag igår. paret vi serverade hos hade ställt till med en lagom liten tillställning för 18 personer. huset, var det mest överväldigande jag sett. ett svart hus i nyfunkisstil...toppmodernt och inrett med enbart designmöbler precis vid golfbanan i ljunghusen.

vi serverade 5-rätters och jag har aldrig vart så nervös inför någonting i mitt liv...nästan. man vill inte verka överspänd, men hur beter man sig annars bland folk som har konst på väggarna för kanske minst 50000 per piece ? det visade sig ganska snabbt att värdparet litade på oss 100%-igt och då kunde även jag slappna av. jag log och gjorde vad jag skulle.

jag har alltid haft en idé om att riktigt rika människor är dryga, men människorna på middagen igår var precis som folk är i allmänhet. kanske är det vardag för dem att äta anklever och gödkalv en vanlig torsdag, men trots de verkade de aldrig överlägsna. jag fick otroligt mycket beröm och det gjorde mig så varm i hjärtat. jag älskar det här, och trots obekväma arbetstider, då jag var hemma 1 inatt, spelar det liksom ingen roll -jag älskar verkligen det här.

jag vet inte vad ni tycker, men när jag hade en solnedgång och en tre miljoners bentley att titta på hela kvällen kunde det liksom inte på något vis kännas fel i magen !

nu kommer chefen snart och hämtar mig och sen jobbar jag till stängning. shit, vad jag blir bortskämd...till och med på jobb.

ha det så bra idag !
många kramar,

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0