solglajjor, vilka ?

2010-03-09

jag vet vad jag ska lägga pengar på i vår/sommar. ett par schyssta solglasögon ! jag har säsong efter säsong kört budgetvarianten och fyndat utomlands eller på hm, glitter eller liknade för att jag inte kunnat bestämma mig för någon modell. jag har ett par wayfarers-kopior som jag älskar. jag har satt en personlig prägel på dem, men längtar nu efter ett par riktiga solglasögon.

raybans a la wayfarers modellen; klassiskt å så snyggt på näsan. men vart man än vänder sig apar alla designers efter. wayfarers är ungefär som converse. de var poppis när våra föräldrar var småttingar och bara för att någon har startat en trend där det förslagsvis gamla ska uppkomma i ny tappning och bara för att vintage är det nya it, så måste alla pryda sina näsor och fötter med detta. jag är trött på wayfarer även om jag suktar efter ett par bruna leopard. förmodligen kommer det dessutom att inhandlas ett par vita converse till sommaren också. suck !

klickade in mig på den perfekta sajten för solglasögongsshopping och har börjat sortera bland märkena. jag vet inte vad jag är för kind of girl. kanske en ysl, dkny eller varför inte en marc by marc jacobs. jag älskar i och för sig michael kors annars, så kan kanske hitta något där.

tråkigt nog är många som bill lundborg säger; snabba, eller så är det tokmycket 50tal och alldeles för flugiga för min smak. vi ska inte snacka om alla raybans kopior. jag letar mer efter de där stilrena dragen och har hittat ett gäng som jag ska fundera på. ni kan ju säga ert, respons är så tacksamt !

marc by marc jacobs
mmj 129/s dark havana/ brown
kostar 1114 kr

yves saint laurent
ysl 6251/s havana gold/ brown grey shaded
kostar 2057 kr

michael kors
mks 415 havana/ brown
kostar 1671 kr

dkny
dy 4047 havana/ brown
kostar 908 kr

 

kul att jag lyckades fastna för typ samma modell och typ samma färg.
mina favvisar är i alla fall paret från marc by marc jacobs, vad tycker ni ?


Kommentarer
Postat av: H a i d i s -

SV: hihi :D

2010-03-09 @ 14:17:37
URL: http://haidis.se
Postat av: K

Ja man gör ju det :( Saknar dig med min älskade lilla glädjespridare <3 det tycker jag absolut att vi ska göra! När kan du? Hjälp mig gärna med mitt converse dilemma på bloggen! <3

2010-03-09 @ 15:46:12
URL: http://thisiskay.blogg.se/
Postat av: BLOPPIS

Kolla in min bloppis! Alla plaggen kostar mindre än hundringen :)

2010-03-09 @ 16:06:13
URL: http://bloppispoppis.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Äsch fynda ett par från H&M eller cubus så blir det bra ska du se ^^

2010-03-09 @ 16:12:12
URL: http://esks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Svar;Kanske bättre att sikta mot hur det håller och hur det funkar :)



Tack du :)

2010-03-09 @ 19:37:11
URL: http://esks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0