måndagstorka

2010-03-29

i fredags gjorde jag stan med två gånger lundborg. vi avnjöt en fika i solen på stortorget, och café mäster hans. jag har sagt det förr, men säger det igen...detta café är ett hak gärna för de som innehar en lite äldre ålder, men trots det trivs jag som fisken i vattnet. konditori ? ja, fast lyxigare...mycket lyxigare.

kvällen tillbringades i vårt andra hem i svedala, hos fanny & linus. det blev grillat, och fredagsmys med gotte, let's dance & världens bästa sällskap.

lördagen blev spännade, då jag tillsammans med några andra planerat en babyshower för fanny. den blev jättelyckad och jag hade lagat bufémat till ett helt kompani. jag blir bara mer och mer säker på att catering är min grej. maten gjorde succé och alla kunde mätta & glada förgylla fannys dag.

gårdagen, söndag var ingen vanlig dag. det var rasmus födelsedag. vi gav oss själva en spontan sovmorgon och sov längre än på mycket länge. dagen tillbringade vi med tentaplugg. ja, det stämmer vi pluggade till hans tenta. jag trodde aldrig att jag skulle kunna hjälpa honom att plugga till en tenta, men så blev det när hans anteckningar skulle skrivas på post it- lappar. kvällen stavades laxmacka, wallenbergare, kaffe & tårta. presentöppning, parlamentet och soffhäng.

imorse vaknade jag av fönsterputsaren som dök upp vid åtta. lagom spännande. rasmus skrattade åt mig när jag inte själv uppfattade att min väckarklocka ringde - jag trodde det var radion. nu sitter vi på vars ett håll, han med sitt & jag med mitt. mitt känns dock mindre innehållsrikt. jag ska försöka komma ur pyjamasen och i träningskläder. av en eller annan anledning är det kort med energi en måndag som denna, men jag ska göra mitt bästa för att komma till skott. o'hej - o'hå !

talk to you later,
m.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Sv: ååååh, taaack! =D

2010-03-29 @ 10:55:19
URL: http://sofiefi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0