inredning <3 dansk design = sant

2010-06-19

jag har hamnat i inredningsträsket ! hyllorna på märtas är fulla med porslin, burkar, fat, krukor och så vidare. -jag älskar det. jag har alltid tyckt att sådant är kul, men har jag haft svårt att riktigt sätta fingret på min stil. när jag kom till märtas första gången kändes det som att jag hade kommit hem.

min absoluta favorit stil när det gäller inredning är shabby chic - ni vet då där romantiskt i vitt och med volanger och krussiduller. och det kanske absolut finaste är gamla möbler som man försökt fixa, men där de fortfarande ser slitna ut och att sen kombinera det med spetstyger i gräddvitt och gammelrosa.

på märtas är allting shabby chic't, men i kombination med det romantiska gör havet inslag. jag älskar det ! det är så fint, och jag trivs verkligen i miljön. jag hade inte kunnat få en bättre arbetsplats. i alla fall så kommer jag på mig själv flera gånger per dag med att stå och fundera var jag hade satt den där krukan/ lycktan/ ljusstaken eller skålen om jag skulle haft den hemma hos mig.

jag kommer också på mig själv med att, som om det vore en självklarhet, att titta in hos IB Laursen, Bloomingville, och Affari -varifrån vi har mest produkter. jag kan scrolla på deras hemsidor i evigheter och drömma mig bort bland sidebord och gungstolar, krukor och skålar, kakfat och lycktor. jag vet precis hur jag vill ha det och det finns inget annat att säg än; dansk design <3

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0