plus-minus-noll

2010-06-14

melonbitar i müsli och toppingen på morotskaka kan vara bland det godaste i världen, dock inte kombinerat. fast man ska aldrig säga aldrig, it might be a success. jag menar, jag missbrukar ananas i yoghurt/choklad och liknande. det vore kanske inte helt fel med en knaprig yta av philadelphiaost, lime och florsocker istället?

jag kan inte bestämma mig om mitt jobb får mig att gå upp, eller ner i vikt. det känns som att det skulle kunna innebära en nedgång, men sen äter man en tugga cokladkaka och då går man upp allt och lite till igen.

som läget är nu, är min stora last i livet bröd. vad hände med att vara GI-smart ? det gick bra tills jag upptäckte vårt fantastiska surdegsbröd som, alltså...det är så gott, så gott, så gott ! blir man en surdeg om man bara äter surdeg. jag funderar på en ny diet...bara surdegsbröd och grönsaker och sen massor med vätska.

förresten börjar jag bli en sån där dryg wanna-be barrista, men jag vill bara säga det att jag går all in nu när det gäller espressomaskinen. vi börjar gilla varann, och summan av kardeumman tycks bli en hel del bra coffees alltså.

nu ska jag göra vid mig och bege mig till jobb nummer två som kommer att dominera de kommande tre veckorna. märtas, där finns jag på helgerna. heltid och mer därtill, jag börjar känna att min pojkvän är priotvå -och det är INTE OKEJ !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0