.............det tar liksom aldrig slut

2010-06-03

jag blir alltid sån här av för mycket sol och för lite i magen. jag tänker så att huvudet dunkar och jag dyker ner i sådant som egentligen bara gör sig rättvist när man sitter en ljumm sommarnatt insvept i en filt och sippar rosévin med ett gäng vänner. sara, hanna, kicki och johanna...jag saknar DEN kvällen !

i alla fall så ÄLSKAR jag att tänka. jag älskar att vara så bortkommen man bara kan bli bland livets stora mysterium och jag blir så engagerad att jag bara vill släppa allt, sätta mig på en sten och titta ut över horisonten och bara fortsätta att tänka.

jag tror att jag har varit en stor och ståtlig grekisk tänkare i ett tidigare liv och att det som finns kvar i mig är rester från den tiden. dock måste jag ha gjort något fruktansvärt som återfötts till en enkel tjänare av den sanna världen, utan tillräckliga kunskaper för att behärska och bemästra det där fantastiska som bara en viss typ av människor lyckligtvis utrustats med. jag önskar att jag besatt den förmågan att tänka så som den forna tidens stora män.

men, nu stoppar jag för ikväll...imorgon väntar en hektisk dag. jag ska göra en studentbufé för ca 35 personer och långt ifrån hälften av arbetet är klart. jag har massor att stå i, så därför bör jag genast lägga locket på för ikväll och slumra i djupaste av dvalor så att jag imorgon kan vakna som ett energiknippe. yeeeeey !

på återseende...morgondagens skapelser kan vara bland det bästa jag har gjort, så stay tuned.

love y'all,
m.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Den kvällen glömmer man inte i första taget.. Vilka filosofer vi var!

LOVE

2010-06-07 @ 12:00:20
URL: http://hannasegen.webblogg.se/
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-06-07 @ 14:00:19
URL: http://www.metrobloggen.se/amis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0