jag är ledig !

2010-07-06

ett aningen mer hanterbart schema är det nu som gäller på jobb. jag började härligt nog denna veckan med två dagars ledigt. jag har sagt det förr, men säger det igen. ledighet är bäst när den är som mest förtjänt. jag vet inte vad resten av världen tycker, men jag känner i alla fall att jag har gjort mig förtjänt av ledighet. de senaste fyra veckorna har jag inte haft många dagar över till att göra annat. så igår orkade jag inte sitta inne och häcka framför någon dator, utan tog istället tag i mitt liv och tillbringade dagen i solen.

jag lever för mina vänner och min familj. det finna inga andra som gör livet mer värdefullt. jag uppskattar dem så himla mycket och därför kändes det så lyxigt att kunna träffa dem och verkligen ha en heldag tillsammans. igår-morse vaknade jag bredvid min underbara rasmus och det kändes som evigheter sen. vi bor ihop, men vi ses aldrig och sådant som att äta frukost tillsammans är mer dröm än verklighet när vi jobbar helt olika.

i alla fall så, packade vi ihop badkläder och drog ner till rasmus kompis tarzan och slängde oss i hans pool. misson- "att bli så solbränd du bara kan på två dagar" inleddes och jag solade mig så mycket jag bara orkade och kunde. victor och markus ramlade in mot eftermiddagen och då drog vi ut båten någon timme. mellanlandade gjorde vi sen hos svärfar för att sen dra vidare hem till mig för att göra vid oss. me + pågarna maxxade för utekväll nere i falsterbo då FHS dragit igång. sena till förfesten, som alltid, kom vi i alla fall tillslut neråt näset. strandbaden gästades av regntunga skyar och rätt så blöta blev vi. det gjorde inte oss så särskilt mycket, stämningen var ju god och därför var det bara att gå all in.

kvällen kändes så perfekt. jag och jenny hade pimplat flirtinis på förfesten och var sjukt taggade på att få skaka våra rumpor. jag träffade massor med folk som jag inte träffat sen studenten för drygt ett år sen och ja, allting var bara så Falsterbo Horse Show-aktigt. utan att överdriva kan jag säg att det är den roligaste veckan på året, när det kommer till festligheter. det är alltid mycket folk, bra musik och för det mesta bra väder.

idag mår man som man förtjänar. jag hade hoppats på att kunna svetta ut mina bakisångor på stranden, men vädret tycks ha andra planer för mig. jag funderar på att dra igång storstädning idag, med tvättning av diverse. jag och rasmus lär flytta hem till lägenheten nu i det närmsta. det ska bli skönt att komma hem till sitt eget, men det har vart riktigt bekvämt med att ha bott i hus -att kunna gå ut och in som man vill, att ha diskmaskin och att kunna sitta själv någonstans har verkligen vart grymt värdefullt. fast innan jag drar igång med dagens göromål ska jag bara lägga upp benen och luta mig tillbaka och titta på en avsnitt av någonting. jag är ledig !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0