medelhavshetta

2010-07-12

35 grader på jobbet imorse när vi låste upp dörren. nej, det är inget skämt ! fuktig, varm luft bara välde ut genom dörren och jag kände mig som en rökdykare när jag brottades med den kvava luften. varje rörelse har varit en pärs idag. jag har svettats sönder. det känns liksom så där att vara helt ofräsch när man ska serva kunder mat. i alla fall har vi bett chefen om en fläkt och om inget händer tar jag med en själv. det är verkligen obehagligt att vara så varm i typ tio timmar.

förövrigt gör värmen mig förvirrad -och då menar jag mer än vanligt. kassan går som en dans, och mina mattelärare genom åren skulle vara stolta över mig som kan min huvudräkning så väl, men det är mycket annat som inte fungerar när kroppsvärmen passerat 100 grader celsius.

jag jobbar imorgon med och sen har jag två heldagar ledigt som jag ska tillbringa i horisontell ställning på stranden. jag ska inte röra mig mer än ner i och upp ur böljan den blå. ledighet när den är som mest förtjänt. jag hatar att jag klagar på värmen, nu när den äntligen är här. det är jobbigt bara att rinna bort på jobb, men å andra sidan...fy fanken vad skönt det är med värme när man inte är på märtas. och egentligen är det ganska sjukt - det är typ medelhavshetta !

det är synd bara att det skandinaviska tempot inte är tillämpningsbart på medelhavslunken. i mean, när det är sån här värme borde alla tillbringa förmiddagarna på stranden, sova mitt på dan och jobba på kvällarna. ja, ni vet sådär som det är söderut med siesta och nattliv när solen gått ner. det är synd att det inte funkar på svensson svensson som helst ska ha druckit åtta koppar kaffe när tidningen kommer kl 6. whaaaadup !?

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0