sommar-frukost

2010-07-01

det är redan juli. sommarmånaderna går så himla fort. det är fortfarande mycket kvar, men utan att kunna påverka det kommer det snart att vara grått, kallt och regnigt igen. jag brukar älska hösten när den kommer, men just nu finns det bara sommar för mig. jag vill aldrig att den ska ta slut. efter en fruktansvärd vinter är solen så jäkla värdefull och jag kan inte tänka mig något annat just nu.

just nu är det dessutom ganska varmt. okej, igår var det ganska mulet - men det är fortfarande varmt. jag blir ganska osugen på mat då. jag känner mig hungrig, men det har säkert att göra med att våra matvanor liksom går per automatik. man äter ju cirkus vart tredje timme bara för att, vare sig man är hungriga eller inte.

jag vaknade, i alla fall, imorse med tidernas hungerskänsla. efter att ha gjort mig iordning tog jag sikte på kylen. men så kom den där känslan av osugenhet (?) tillbaka. på sommaren hatar jag varm mat. förutom grillat och kokt nypotatis. min stora last är gräddfilssåser - kalla sådana såklart ! det värsta jag vet är dock gratänger eller liknande. jag måste äta lätt. det gör jag också gärna till frukost. så nu har jag precis lastat i mig en stor skål skivad persika och jordgubbar ! jag har svårt att tro att jag skulle stå mig hela dagen, men det är sommar och då får det hellre kurra lite i magen än att jag ska lasta i mig flottiga mackor och 10 liter yoghurt !

denna veckan är full av jobb. jag kommer inte ha en enda ledig dag. men nästa vecka börjar sommarschemat på märtas for real och jag kommer hinna med heldagar på stranden. jag är så glad ! ledighet, ledighet när den är som mest efterlängtad. woho !

m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha! Jag vet -du blir alltid lika charmerande på mina bilder :)

Aggos e sjukt snyggt, lixom Ellos (näääe -tur hon e svenne-banan, för om hon vore grek skulle hon hetat samma som en billighets-kedja med fula -för de mesta- kläder!)

Din mamma kommenterade oxå! Så gullig hon e! Klart vi får hälsa på henne o din daddy med Ella!



Kan inte du höra av dig till mig när du vet hur du jobbar nästa vecka? Tänkte höra me dig -ska vi göra tårtorna samma dag?? De blir väl bäst så? Bäst o stressigast :P

Ajja -hör av dig, darl!

Puss

2010-07-01 @ 10:41:44
URL: http://guckeliis.blogg.se/
Postat av: Maja

Min champagneglas på ciccidahlgrens blogg=)... tror de e köpta på duka(fick dem i present).. kolla nu när de har rea, de brukar ju lägga fram sånt "gammalt skit" då=)

2010-07-01 @ 20:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0