alkohol- sånt som bara kvinnor tål -SKÅL !

2010-07-15

jag dricker sällan starksprit. jag tycker dels inte att det är så gott, och det är mycket svårare att kontrollera sitt drickande om man häller i sig vodka, gin eller liknande. dock uppskattar jag verkligen drinkar, -i alla fall vissa. jag är ganska känslig förspritsmaken i drinkar och tycker nog att drinkar som är gjorda på typ vodka och tequila är godast för att den smaken kan man liksom döva med söt läsk ellerfruktiga juicer.

min absoluta favoritdrink är cosmopolitan, mest för att jag är en sucker för tranbär. jag älskar tranbär i allt; i choklad, i kakor, till frukost-yoggin, som snacks eller i glaset. dock har jag aldrig provat att äta färska tranbär, antagligen för att de är väldigt svåra att få tag på, men en vacker dag så !

i alla fall, så när vi var ute igår went jag bananas i baren och köpte drinkar. något som jag vet att mamma säger att jag ska hålla mig borta ifrån, men som är så gott -det är ju redbull vodka. jag är försiktig, eller hur kan man vara det egentligen ? jag försöker i alla fall bara dricka det någon gång då och då. man vet ju aldrig om hjärtat får sig en chock och sen är det slut liksom. en nykomling fick i alla fall bli vodka/ lime. jag fattar inte hur så mycket sprit kan smaka så lite sprit. som sagt är jag väldigt känslig och jag lyckas alltid känna lösningsmedelssmaken igenom, men icke så nicke. jag har druckit vodka/ lime någon enstaka gång innan, men nu vet jag att det är en keeper. fast jag ska fortsätta att inte dricka så mycket starksprit. det är bättre att dricka baccardi breezer och deras smak med tranbärs, -den är to die for !

m.

Kommentarer
Postat av: Fanny

O sen får vi inte glömma att cosmopolitan's får oss att kännas oss som riktigt sex and the city-chicks med manolo blanhik's på fötterna o dior på våra perfekta kroppar :)

2010-07-15 @ 15:29:43
URL: http://guckeliis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0