jag har fikonmarmelad på mina ostmackor

2010-01-14

har varit vaken & uppe ett par timmar. de sista timmarna av min sömn präglades av otäcka drömmar om en sönderslagen sommarstuga och ligister med muskler likt hulken. att jag drömmer märkligt igen tror jag helt beror på att jag har börjat dricka stora mängder gröntte igen. jag inbillar mig det & det skulle ju i och för sig vara lite fräckt om min hjärna går bananas så fort jag dricker örtte.

frukosten har precis avslutats. en tallrik vaniljyoghurt med blåbär & krossade linfrön. trekornsbröd med ost & fikonmarmelad och kallrökt skinka, pepparrot och tomat. att dricka såklart gröntte & apelsinjuice. nu sitter jag & väntar på att rebecca ska höra av sig så att vi kan komma igång med finliret på uppsatsen.

förövrigt ska dagen inte ägnas till så mycket mer än att eventuellt leta lite jobb. my academy ringde igår och hade uppmärksammat min intresseanmälan. vi får se hur det blir med det om jag kan få jobba mer eller om jag måste söka något ytterligare. jo, just det. rummet behöver städas, så det ska jag också hinna med.

förresten, granen tittar ledset på mig. jag tror att den vill slippa röda kulor och komma tillbaka till sina grankompisar. har mina föräldrar missat 20-dag-knut ? känns inte så värst meningsfullt med en gran som bara står och barrar och liksom inte fyller funktionen av mysighet längre. jag kanske till och med kan överraska dem med att bära ut den. det skulle väl inte skada ? julen är ju ändå slut !

m.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0