husdjur ! what about them ?

2010-01-28

tack ! tack så jävla mycket !

klockan fyra vaknar jag med ett ryck. vad i helvete ! vad är det där för ludet som står över mig ? gissa ! just det, katten ! hon står med snudan ner i min tekopp och lapar i sig det sista från mitt kvällste. varför liksom ? jag schasar iväg henne, släcker lampan & somnar igen.

en timme senare vaknar jag & då står katta skrället på samma ställe och sysslar med precis samma sattyg som sist. åter igen tänder jag lampan och ska schasa iväg henne. då ser jag dessutom att hela min stickning ligger uppdragen på golvet & garnnystanet får jag hämta långt inne hos mamma. eller, jag lät det ligga - jag visste inte exakt hur mycket hon hade busat runt med det & det räcker ju med att en i huset blivit väckt.

nu ligger nusse & sover, SÅKLART ! när människorna sover, då dansar katten på bordet. jag diggar inte hennes dygnsrytm. dags att få henne att vända på den kanske ? typ mission impossible, eller vad tror ni ?

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0