ut med det gamla, & in med det nya !

2010-01-03

jag blev tvungen att tänka efter vad det är för datum idag. är åter i skåneland och som alltid efter en resa är det skönt att vara tillbaka hemma. stockholm känns i och för sig mer och mer bekant efter varje gång jag varit där och när jag såg ut över flygplansvingen nu på vägen hem kändes det ganska hårt att lämna "mitt stockholm".

stockholm är som en par riktigt bekväma skor. man behöver inte oroa sig för skav, man är alltid torr & varm och framför allt man står stadigt utan att benen ger vika - så känner i alla fall jag när jag befinner mig där. jag känner mig välkommen, bekväm och det är en lagom spänning som som pyr i kroppen.

resan har i stora drag bestått i att träffa bekanta och välkomna det nya året. dagarna har varit särskilt lyckade och jag kan inte sluta längta till jag och rasmus har fått eget hak någonstans i stan.

vi kom upp i onsdags och efter att ha inkvarterat oss hos johanna & leo åkte vi för att handla mat och dricka. kvällen bestod av barhäng på gondolen vid slussen.

torsdagen, alltså nyårsafton bestod utav bastubad, lasangemiddag och förfest och därefter drog vi oss mot stan för att dansa loss på mango bar vid hötorget. champagnen drack vi till lasangerester och nile city.

nyårsdagen var som den ska vara, mörk & seg. vi gömde oss i biodunklet och tittade på den sista stieg larsson filmen. vilken upplösningen. jag är i extas. kriminalromaner, i love it - en dag ska jag skriva min egen.

lördagen då gjorde jag ett besök i farsta för att hälsa på linda, och efter det begav jag mig till hanna och hennes nya lägenhet. kalas. vi pillade i oss vindruvor, rostad majs och torkade jordgubbar till ten things i hate about you. kvällen hette biljard på söder och jag överraskade mig själv.

johanna fixade scones till frukost och efter städning av vår lilla hyreslägenhet åt vi en lång och härlig frukost. sen skynda skynda till planet och nu sitter jag här efter en gratängmiddag.

jag ska krypa ner i bingen och fundera ut hur det nya året ska bli. jag vet inte riktigt varför, men jag skulle helst av allt bara vilja sätta mig i ett hörn och storböla. allt som så länge har varit så självklart blev plötsligt så komplicerat och jag är rädd för att misslyckas.

2010 känns som början på något nytt. jag når snart en ny intressant ålder, och jag har så himla mycket framför mig. och även om jag borde vara glad och förväntansfull så känner jag just nu bara ångest över saker. om det är såhär att vara liten, hur är det då att vara stor ? varför tror jag mig hela tiden veta vad jag vill göra med mitt liv när jag egentligen inte har en blekaste aning ?! det tål att repeteras, om det är såhär att vara liten, hur är det då att vara stor ?

ikväll orkar jag inte tampas med frågor om vad jag ska göra med mitt liv, utan jag spara dessa tumultartade spörsmål till en annan gång när jag inte känner mig som aprikospuré i huvudet. det är inte värt att orsaka sig i en massa smärta när man är trött och allmänt mottaglig för all typ av kortslutning - jag sparar det till en tid då jag kan ta dessa frågor med en klackspark. oj, vad jag skulle behöva höra svärfars glada stämma det ordnar sig, det är inte lika effektfullt att säga det själv. jag låter mest vara dum.

nu väntar en tjock stieg larsson i sängen & jag ska krypa under täcket för att sluka det sista. imorgon återgår jag till det normala och skriver slut uppsatsen. snart är skolan slut och jag laddar för nya måsten.

god kväll mina damer och herrar, på återseende.
- förresten, önskas ett nytt utseende på bloggen ? jag är sugen. är ni ?

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0