lördag som lördagar är mest

2010-02-06

vad gör ni troll ? karlen står i duschen och jag får underhålla mig med diverse så länge. vi hade precis en brottningsmatch och jag gick förlorande ur tvisten med hans blod på min läpp. han är verkligen knäpp - försöker mata mig med sitt eget blod ? fick till på köpet ett nytt smeknamn; gamnacken, bara för att jag satt butter i sängen och inte hade den kanske mest vackra hållningen.

lördagen är som lördagar är mest; lugn & skön. ikväll ska vi äta ute på någon ny restaurang nere i down town höllviken. spännande. jag gillar att äta ute ! jag blir inspirerad för att en vacker dag ha min egen lilla bistro någonstans i en mysig stad, gärna söder om...verona, italy eller så ?

igår went jag & amanda bananas, så nu är man blondare. lite high-lightad och fräsch. dock fick jag en hjärtattack när färgen hade suttit i 40 min & amanda skriker: hahah, du är vithårig. hon är ett enormt stöd i svåra stunder. mitt liv passerade i revy samtidigt som det svartnade för mig. guldblond, ja - platina, nej ! så fort färgen kom ur håret blev jag dock väldigt nöjd. jag är fräsch !

ikväll blir det kanske även en tur till fanny och linus. de blir föräldrar om sådär 10 veckor. i alla fall om lilla ella tänker ploppa ut som beräknat. jag är lite avundsjuk ! inte på bebisgrejen att ha en sten i magen i 9 månader som växer och växer och inte på blöjor och bajs heller, men visst är barn typ det bästa som finns ? på avstånd i alla fall. när de är snälla och inte gnäller & snorar, utan när de ligger där helt bulliga & rosiga om kinderna. jag är i alla fall bergsäker på att fanny kommer bli världens bästa mamma & linus världens bästa pappa ! ella, kom ut - vi längtar efter dig !

förresten, melodifestival ikväll ? jag avböjer. blä för schlager !

m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0